วิจัยผู้มีศักยภาพลงทุนในตลาดหลักทรัพย์ (potential retail investors) และนักลงทุนบุคคล (current retail investors) ในต่างจังหวัด
by วิทวัส รุ่งเรืองผล
วิจัยผู้มีศักยภาพลงทุนในตลาดหลักทรัพย์ (potential retail investors) และนักลงทุนบุคคล (current retail investors) ในต่างจังหวัด | |
วิทวัส รุ่งเรืองผล | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
2013 | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
Nowadays, economics in rural area has been an important part of overall country’s gross domestic product (GDP) expansion. GDP growth in rural area is also greater than GDP growth in Bangkok Metropolitan Area. There are increasing demands in various infrastructures as their purchasing power outgrow. Urban area in the rural has been growing. However, most portion of investor is still Bangkok Metropolitan dweller.
This study project “Stock Market Investor in Rural Area: Potential Retail Investors and Current Retail Investors” aim to survey and gathering data about perception and behavior of potential retail investor in rural area for making strategy and/or policy which able to increase number of investor in rural are.
The result of this study found that investors from each area have both different perception and behavior in investment i.e.
- The North and the South region has the highest portion of potential investor who are ready to start invest as soon as they found product/service match with their requirement or had a right incentive (1st Tier “Soon-to-be”)
- The Northeast region has the highest portion of potential investor who though acknowledge about stock investment but refuse to invest because they don’t think current financial product/service in stock market match their need (2nd Tier “Refusing”)
- The Eastern region has the highest portion of potential investor who has no intention to invest in stock market. They also have very limit knowledge and recognition about stock investment. (3rd Tier “Unexplored”)
Then, the strategic recommendations of this research are 1) “serve right product to right target” or offer different investment product which match to different requirement of each potential investor from different regions and 2) “regional focus” or use different media/activities to encourage potential investor from different region to start invest. |
|
ตลาดหลักทรัพย์
ไทย การลงทุน นักลงทุนบุคคล ทัศนคติและพฤติกรรม การขยายฐานนักลงทุน |
|
รายงานวิจัย | |
Text | |
application/pdf | |
tha | |
เอกสารฉบับนี้สงวนสิทธิ์โดยสำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ห้ามทำซ้ำ คัดลอก หรือนำไปเผยแพร่ตัดต่อโดยมิได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษร | |
สงวนสิทธิ์ในการเข้าถึงเฉพาะบุคลากรของมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
https://repository.turac.tu.ac.th/handle/6626133120/8 |
This item appears in the following Collection(s) |
|
Collections
|