Browsing by Subject "ไทย"
Now showing items 1-9 of 9
-
จัดทำแผนการพัฒนาอันดับความสามารถในการแข่งขันด้าน ICT ในระดับสากล
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013) -
จัดทำแผนธุรกิจเทคโนโลยีและนวัตกรรมของ วว.เชิงพาณิชย์
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
Currently, the lubricant market in Thailand become more intense competition from many players, including local SMEs’ importer, new entrants from global brand and current petroleum manufacturers who also dominate in lubricant market. With the reason of competitive situation, PTT realized the important of packaging is the key success for Brand identity (both Product Brand and Corporate Brand) which can make customers more aware and recognize in “PTT” Brand. Thus, this project study of “New PTT’s lubricant packaging Design and Development” ... -
ต้นแบบบูรณาการสารสนเทศภาครัฐ
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2011)
Currently, each department of Thai government has its own database and collection of information. As individual department, the data operation can be managed and organized as routine jobs. However, data exchange among the department can be difficult to implement because no standard is prepared for information sharing. Therefore, this research is focused on study the feasibility of data exchange among Thai government and develop prototype of information sharing by using a group of sampling data. This research project defines the scope of study ... -
พัฒนารูปแบบการแสดงเจตจำนงค์ Mitigation Pledge และแนวทางการดำเนินงานลดก๊าซเรือนกระจกที่เหมาะสมของประเทศไทย (NAMAs) ในภาคพลังงาน (สาขาผลิตไฟฟ้าการใช้พลังงานในอุตสาหกรรม และอาคารควบคุม)
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
Nationally Appropriate Mitigation Actions (NAMAs) was first introduced in the “Bali Action Plan” in COP13 in 2008. There are two types of NAMAs: 1) Domestically Supported NAMAs and 2) Internationally supported NAMAs. Both need measurable, reportable and verifiable (MRV) processes to ensure the quantified emission reduction. Thailand has high potential of GHG emission reduction by both domestically supported NAMAs and internationally supported NAMAs in 2020 about 23-73 million ton CO2 or approximately accounted for 7-20% from the total GHG emissions ... -
วิจัยผู้มีศักยภาพลงทุนในตลาดหลักทรัพย์ (potential retail investors) และนักลงทุนบุคคล (current retail investors) ในต่างจังหวัด
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
Nowadays, economics in rural area has been an important part of overall country’s gross domestic product (GDP) expansion. GDP growth in rural area is also greater than GDP growth in Bangkok Metropolitan Area. There are increasing demands in various infrastructures as their purchasing power outgrow. Urban area in the rural has been growing. However, most portion of investor is still Bangkok Metropolitan dweller. This study project “Stock Market Investor in Rural Area: Potential Retail Investors and Current Retail Investors” aim to survey and ... -
ศึกษา ออกแบบ พัฒนาและปรับปรุงระบบสารสนเทศแบบศูนย์รวม (Centralization Database and IT System)
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2012)
This project designs the enterprise architecture to facilitate data centralization. With the vision to modernize the tourism department, the study investigates the existing system, analyze and design the new architecture based on services oriented architecture (SOA). -
ศึกษาจัดทำระบบข้อมูลและตัวชี้วัดประสิทธิภาพโลจิสติกส์ภาคเกษตรกรรมและพัฒนาระบบการจัดการเครือข่ายโซ่อุปทานและโลจิสติกส์สินค้าเกษตรกรรม
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013) -
โครงการจัดทำยุทธศาสตร์ด้านประชาสังคมและวัฒนธรรมอาเซียน ๒๕๕๗-๒๕๕๙
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013) -
โครงการศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดตั้งองค์กรทางธุรกิจเพื่อให้บริการเชิงพาณิชย์ของสำนักงานพัฒนาเทคโนโลยีอวกาศและสารสนเทศ (องค์การมหาชน)
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
Geo-Informatics and Space Technology Development Agency (Public Organization) or GISTDA has missions to provide information service, geo-informatics information and information obtain from Remote Sensing Satellite. This mission is according to “Two-Pronged Grand Strategy”, which aims for both societal benefit and financial benefit that require a business network alliance with both domestic organization and international organization by being their business agent, building THEOS satellite ground station in aboards and provide total solution service. ...