ประเมินการดำเนินงานตามแผนพัฒนาการเมือง ฉบับที่ 1
by ศุภสวัสดิ์ ชัชวาลย์; Supasawat Chatchawal
ประเมินการดำเนินงานตามแผนพัฒนาการเมือง ฉบับที่ 1 | |
An Evaluation of the First Thailand Political Development Plan | |
ศุภสวัสดิ์ ชัชวาลย์
Supasawat Chatchawal |
|
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
2014 | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
There are two objectives in the project of an evaluation of the implementation of the political development plan No. 1 (2008-2013): first of all to evaluate performance resulting from an implementation of the plan; secondly, to offer recommendations and guidance for the political development plan No. 2. To evaluate the plan, researchers employ an evaluation research framework by using both quantitative and qualitative method.
It founds that an implementation of the plan has both strengths and weaknesses. For strengths, for example, an extensive detailed plan so that all steps needed to take to develop Thai political system were laid out including all parties-involved in carry out the task described in the plan. However, for its weaknesses, there are two dimensions: (1) the plan does not have binding force. Therefore, it lacks support and encouragement from organizations involved in the plan; (2) limitations in implementing the plan into action, such as the lack of understanding in the plan of organization involved, the limit in budget, and a redundant in the structure of political development council and its office.
As a result, the recommendations are that; firstly it is necessary to review and adjust mechanisms and implementing scheme so that the plan will be implemented effectively. The most important point is that the binding force of the plan that has on all organizations designated as partner in the implementation scheme. Without the binding force provided to the plan and the council, it is difficult to see a success of the plan. Moreover, the restructure of the political development council and its office is required attention in order to increase effectiveness, for example the proportion of members of the political development, and amendments to the authority of the Political Development Council to be more clear. Lastly,
it is necessary to build a bridge between the political development plan No. 2 with the plans provided by the National Reform Council in all aspects in order to set the same direction and priorities to fulfill the goals of elevating the quality of Thai democracy. |
|
แผนพัฒนาการเมืองฉบับที่ 1
แผนพัฒนาการเมือง การปฏิรูปประเทศ การพัฒนาการเมือง การเมืองไทย ยุทธศาสตร์การเมืองไทย |
|
บทความ | |
Text | |
application/pdf | |
tha | |
เอกสารฉบับนี้สงวนสิทธิ์โดยสำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ห้ามทำซ้ำ คัดลอก หรือนำไปเผยแพร่ตัดต่อโดยมิได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษร | |
สงวนสิทธิ์ในการเข้าถึงเฉพาะบุคลากรของมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
https://repository.turac.tu.ac.th/handle/6626133120/54 |
This item appears in the following Collection(s) |
|
Collections
|