โครงการสนับสนุนการดำเนินการตามข้อเสนอการเปลี่ยนแปลงเพื่อสร้างความโปร่งใสในการปฏิบัติราชการของสำนักงานปลัดกระทรวงแรงงาน ในกระบวนงานรับเรื่องราวร้องทุกข์
by ชุมพล บุญมี
โครงการสนับสนุนการดำเนินการตามข้อเสนอการเปลี่ยนแปลงเพื่อสร้างความโปร่งใสในการปฏิบัติราชการของสำนักงานปลัดกระทรวงแรงงาน ในกระบวนงานรับเรื่องราวร้องทุกข์ | |
ชุมพล บุญมี | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
2013 | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
Ministry of Labour has established the public service unit, which operates under the Royal Decree on Criteria and Procedures for Good Governance B.E.2546 In the form of providing comprehensive services at a single point both central and regional. In Bangkok 2 unit and 46 unit in regional to provide the information services, subject received - forwarded services and other comprehensive services. The target population was 54.20 million people of working age group, children, the elderly and others.
In order to build confidence and satisfaction in serving the public. Ministry of Labour has prepared a project to support the implementation of the proposal to change to create transparency in complaint procedure. By consultants have implemented public relations public service to clients and the public, collected data from a brainstorming session to prepare a knowledge of the working group, including developed tools for support complaint processes and to build the confidence and acceptance of the services that can be traced recipients evaluate the satisfaction of the service.
Which consists of the following operations,
Development of information systems to support processes for complaint and evaluation of public satisfaction.
Provision of staff (interpreter) for the public service center, ministry of labour.
Public relations about services of the public service unit for transparency and create a good image.
Preparation, analysis and information services for patients and the public which can be verified.
The results of the project will resulting to the public service unit in both the central and provincial have a support tool providing public service efficiency In the complaint and other services related, have a evaluation of public satisfaction which can be verified, Including a thorough and comprehensive public relations services. Which can be recognized in the public service in regard to fast services, convenient, transparent and can be verified of public service for labour as well. |
|
สำนักงานปลัดกระทรวงแรงงาน
รับเรื่องราวร้องทุกข์ บริการแบบครบวงจร One-stop service |
|
รายงานวิจัย | |
Text | |
application/pdf | |
tha | |
เอกสารฉบับนี้สงวนสิทธิ์โดยสำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ห้ามทำซ้ำ คัดลอก หรือนำไปเผยแพร่ตัดต่อโดยมิได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษร | |
สงวนสิทธิ์ในการเข้าถึงเฉพาะบุคลากรของมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
https://repository.turac.tu.ac.th/handle/6626133120/187 |
This item appears in the following Collection(s) |
|
Collections
|