การศึกษาโอกาสการค้าอัญมณีและเครื่องประดับไทยในตลาดตะวันออกกลาง
by วิทวัส รุ่งเรืองผล
การศึกษาโอกาสการค้าอัญมณีและเครื่องประดับไทยในตลาดตะวันออกกลาง | |
The Study of Thai Gems and Jewelry's Trade opportunities in Middle East Market | |
วิทวัส รุ่งเรืองผล | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
2014 | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
(HS7103.91 + HS7103.99) Gulf Cooperation Council or GCC is one of the wealthiest groups of the world; GCC has 6 member countries, United Arab Emirates, Saudi Arabia, Kuwait, Bahrain, Oman and Qatar. GCC economic can display the market growth rate and trend of The Middle East. Therefore, “The study of Thai Gems and Jewelry’s Trade opportunities in Middle East Market” focused on GCC market with objective of learning buyer behavior, preference of end user, and potential of Thai jewelry products in the market. The ultimate goal of this project is to develop marketing strategy and proper market penetration method to GCC jewelry market for Thai jeweler. Scope of this study include four types of product, gold jewelry (HS7113.19), silver jewelry (HS7113.11), diamond cutting (HS7102.39) and gemstone cutting (HS7103.91 + HS7103.99). |
|
โอกาสการค้าอัญมณีและเครื่องประดับ
ตลาดตะวันออกกลาง พฤติกรรมการค้าของผู้ค้าเชิงธุรกิจ |
|
บทความ | |
Text | |
application/pdf | |
tha | |
เอกสารฉบับนี้สงวนสิทธิ์โดยสำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ห้ามทำซ้ำ คัดลอก หรือนำไปเผยแพร่ตัดต่อโดยมิได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษร | |
สงวนสิทธิ์ในการเข้าถึงเฉพาะบุคลากรของมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
สถาบันวิจัยและพัฒนาอัญมณีและเครื่องประดับแห่งชาติ (องค์การมหาชน) | |
https://repository.turac.tu.ac.th/handle/6626133120/88 |
This item appears in the following Collection(s) |
|
กลุ่มข้อมูล
|