จัดทำแผนธุรกิจเทคโนโลยีและนวัตกรรมของ วว.เชิงพาณิชย์
by วิทวัส รุ่งเรืองผล
จัดทำแผนธุรกิจเทคโนโลยีและนวัตกรรมของ วว.เชิงพาณิชย์ | |
วิทวัส รุ่งเรืองผล | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
2013 | |
สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
Currently, the lubricant market in Thailand become more intense competition from many players, including local SMEs’ importer, new entrants from global brand and current petroleum manufacturers who also dominate in lubricant market. With the reason of competitive situation, PTT realized the important of packaging is the key success for Brand identity (both Product Brand and Corporate Brand) which can make customers more aware and recognize in “PTT” Brand.
Thus, this project study of “New PTT’s lubricant packaging Design and Development” has aim to explore new packaging design to show PTT’s brand identity which based on consumer needs.
For answer project objectives, in this study has three parts include: Part 1 survey and study consumer’s demand and stakeholder’s demand, Part 2 design and develop packaging base on PTT ’s Brand Identity, and Part 3 develop production prototype for commercial use. |
|
ตลาดน้ำมันหล่อลื่น
การแข่งขัน ไทย บรรจุภัณฑ์ บริษัท ปตท. จำกัด (มหาชน) Packaging PTT |
|
รายงานวิจัย | |
Text | |
application/pdf | |
tha | |
เอกสารฉบับนี้สงวนสิทธิ์โดยสำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ห้ามทำซ้ำ คัดลอก หรือนำไปเผยแพร่ตัดต่อโดยมิได้รับอนุญาตเป็นลายลักษณ์อักษร | |
สงวนสิทธิ์ในการเข้าถึงเฉพาะบุคลากรของมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ | |
https://repository.turac.tu.ac.th/handle/6626133120/5 |
This item appears in the following Collection(s) |
|
กลุ่มข้อมูล
|