Now showing items 1-3 of 3

  • type-icon

    การพัฒนาระบบล่ามแปลภาษาไทย-อังกฤษ บนโทรศัพท์เคลื่อนที่ 

    รัชฎา คงคะจันทร์ (สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)

    Nowadays, foreign languages, particularly English, are important in everyday communication of Thai people. In particular, Thailand is a tourist city that there are many foreign arrivals. Conversation between Thailand to foreigners is usually done with difficulty. Tools assisted in conversation would be necessary. Mobile devices such as smartphone and tablet are very popular. In addition, the communication network technologies are efficient developed. Therefore, we selected mobile devices as platforms for implementing “Mobile Speech to Speech ...
  • type-icon

    การสร้างแบบจำลองหัวข้อ (Topic Modelling) เพื่อการวิเคราะห์ข้อความภาษาไทยจากสื่อสังคมออนไลน์ ร่วมกับบริษัท ฟีดแบค 180 จำกัด 

    รัชฎา คงคะจันทร์ (สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2563-10-09)

    จากการที่ปัจจุบันข้อมูลข่าวสารในสื่อสังคมออนไลน์ที่มีลักษณะเป็นเอกสารข้อความภาษาไทย (Text) มีปริมาณเพิ่มมากขึ้นอย่างรวดเร็ว ทั้งจำนวนเอกสารและความหลากหลายของเนื้อหาในเอกสาร หากสามารถนำข้อมูลและสารสนเทศที่อยู่ในเอกสารข้อความภาษาไทยเหล่านั้นมาวิเคราะห์ เพื่อสกัดข้อมูลที่สำคัญและเป็นประโยชน์ออกมาได้ ก็จะสามารถนำไปช่วยในการตัดสินใจทางธุรกิจและพัฒนาศักยภาพขององค์กรธุรกิจและหน่วยงานภาครัฐภายในประเทศได้ ปัญหาที่สำคัญอย่างหนึ่งของการสกัดสารสนเทศออกจากเอกสารข้อความภาษาไทย คือ ความสามารถในการระบุหัวข้อ (Topic) ของเอกสารจากเนื้อหาข้อความภายในเอกสาร ...
  • type-icon

    จัดทำแผนแม่บทเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร (ฉบับที่ 2) สำนักงานคณะกรรมการคุ้มครองผู้บริโภค พ.ศ. 2556-2559 

    รัชฎา คงคะจันทร์ (สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)

    The Master Plan Information and Communication Technology Survey 2013 - 2016 (Volume 2) of the Consumer Protection Board. Has been prepared to provide a framework or guide the implementation of information and communication technology system to ensure the system. And is developing continuously to meet and support services both within and outside the organization. Including the ASEAN region with the following: - Development and integration of structured data-center products and services. Database operators Complaint database which exchange information ...