Search
Now showing items 1-6 of 6
ที่ปรึกษาประเมินผลโครงการประชาสัมพันธ์เพื่อส่งเสริมการอนุรักษ์พลังงาน ปี 2554 ส่วนงานที่ 1
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
An assessment of Public Communication and Promotion Strategy of Renewable Energy Project was carried out. Samplings had been derived from two methods of data collection consisting of 1) quantitative data collection, 1,105 ...
การพัฒนาระบบการผลิตไบโอดีเซลแบบต่อเนื่องโดยใช้วิธีการให้ความร้อนจากไมโครเวฟ
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
The of this research is to develop a continuous flow microwave-assisted heating reactor for biodiesel production. The effects of various parameters on biodiesel production via transesterification such as the type and amount ...
ที่ปรึกษางานวิจัยประเมินเบื้องต้นในการเพิ่มความบริสุทธิ์ของไบโอเอธานอลด้วยตัวดูดซับชีวมวล
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
A purification of ethanol solution was studied using adsorption in vapor phase. Rice straw and molecular sieves 3A were studied as adsorbents. It was investigated
by evaporation of ethanol solution at 80oC and passing ...
พัฒนารูปแบบการแสดงเจตจำนงค์ Mitigation Pledge และแนวทางการดำเนินงานลดก๊าซเรือนกระจกที่เหมาะสมของประเทศไทย (NAMAs) ในภาคพลังงาน (สาขาผลิตไฟฟ้าการใช้พลังงานในอุตสาหกรรม และอาคารควบคุม)
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
Nationally Appropriate Mitigation Actions (NAMAs) was first introduced in the “Bali Action Plan” in COP13 in 2008. There are two types of NAMAs: 1) Domestically Supported NAMAs and 2) Internationally supported NAMAs. Both ...
โครงการศึกษาพลังงานทดแทนของโรงงานผลิตยาสูบแห่งใหม่ ณ สวนอุตสาหกรรมโรจนะ
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
การประดิษฐ์เครื่องมือวิทยาศาสตร์ด้านเคมีไฟฟ้าเพื่อการเรียนการสอนวิทยาศาสตร์ในชั้นเรียนระดับมัธยมศึกษา
(สำนักงานศูนย์วิจัยและให้คำปรึกษาแห่งมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 2013)
การได้รับประสบการณ์ตรงจากการฝึกทดลองใช้เครื่องมือวิทยาศาสตร์จริง เป็นสิ่งสำคัญในกระบวนการเรียนรู้แม้แต่ในระดับมัธยมศึกษา แต่เนื่องจากเครื่องมือวิทยาศาสตร์ทั่วไปมีราคาแพง จึงมักเกิดปัญหาอุปกรณ์ไม่เพียงพอต่อจำนวนนักเรียน ...